Legebarn

Når jeg går hjem fra jobbet, gennem DSB’s gamle centralværksted, der ligger som en ø midt i det store ingenmandsland mellem Fisketorvet og Vestre Fængsel, går jeg tit på line på et stykke rangérspor, måske 100 meter, mellem værkstedshallen og den kolossale skydebro.

Jeg er 28 år, og det er lidt svært med laptop-tasken i den ene hånd og en smøg i den anden. Jeg ser sikkert vildt åndssvag ud, når jeg svajer som en kæfert størrelse XXL og fægter uhæmmet med armene for at holde balancen. Men det er sjovt. Og når jeg går der, i limbo mellem kontorlandskabets dvaskhed og byens ensrettede trafik, er der kun dét, at holde balancen, i hele verden.

Jeg bliver så glad, når jeg kan.

Skriv et svar

